KLIK SINI



Bakers1171 - Homemade & Halal


Saturday, September 25, 2010

PROGRAM KORBAN SADAQAH PALESTIN 2010

Assalamualaikum,

Semoga sahabat pelawat blog ini semua sentiasa mendapat keberkatan di sisi Allah.

Saya mengambil kesempatan ini sebagai ahli sukearelawan aman palestin mempelawa semua umat islam yang berkemampuan untuk sama-sama membantu rakyat Palestin dengan menyumbang untuk Projek Sadaqah Qurban Palestin 2010


Dalam masa terdekat ini Aman Palestin sedang mengadakan projek Sadaqah Qurban Palestin 2010, harapan kami agar dapat dipanjangkan kepada sesiapa yang berkenaan untuk sama-sama menjayakan projek ini. Borang penyertaan boleh di dapati di laman web dalam sehari dua ini atau email kepada kami agar dapat dihantar salinannya. Sekian terima kasih


Klik sini untuk sadaqah dan maklumat lanjut

Sadaqah Qurban

Aman Yang Berterusan Sejak 1427H

Dengan hanya RM350

Apakah sadaqah Qurban adalah sejenis sedekah, ia dikaitkan dengan ibadah korban kerana sumbangan tersebut akan digunakan untuk membeli haiwan korban dan disembelih pada Hari Raya Aidil Adha untuk diagihkan kepada rakyat Palestin.

Orang yang memberi sedekah ini diberi – insya Allah – pahala ‘wajib’ kerana sumbangan disalurkan kepada orang yang layak dan sangar memerlukan. Tabaru’ (sumbangan sunat) kepada rakyat Palestin adalah wajib mengikut fatwa ulama’ muktabar;

Al-Qardawi;

“Saya berpendapat membantu saudara kita di Palestin bukanlah sedekah sunat, bahkan ianya kefarduan yang wajib dan tugas yang mesti dilaksanakan ke atas ummah”.


Dr. Wahbah Zuhaili;

“dalam waktu sekarang ini para penduduk Gaza menjadi golongan utama untuk mendapat haiwan dan daging korban disebabkan keadaan mereka yang tengah ditimpa krisis… hal ltersebut dihukum syib(menyerupai) wajib”.


Syeikha Faisal Maulawi (Timbalan Presiden Majlis Mufti Eropah, ulama terkenal Lubnan)

“boleh jadi ia adalah wajib iaitu menolong saudara-saudaranya yang sedang berjihad”.

Dr. Farid Wasil (mantan Mufti Besar Mesir)

“Saya menyatakan bahawa penyaluran haiwan korban saat ini untuk masyarakat Gaza hukumnya wajib sewajibnya”.


Kenapa diwujudkan program ini ?

Rakyat Palestin adalah umat Islam yang hidup menderita akibat kekejaman rejim Zionis. Konflik yang berlaku membuat mereka dalam situasi yang amat terdesak dan lebih memerlukan kepada sumbangan haiwan korban.

Kemungkinan banyak pihak yang tidak mampu membeli bahagian dan haiwan korban di Palestin kerana harganya yang tinggi, untuk menyelesaikan masalah ini pihak Aman Palestin Berhad mewujudkan program khusus iaitu “Sadaqah Qurban”.

Anda boleh membantu menyediakan haiwan korban bagi rakyat Palestin dengan menyertai Sadaqah Qurban.

Faedah;

1- Orang yang memberi sedekah ini akan mendapat ganjaran pahala yang amat besar berdasarkan fatwa ulama muktabar.
2- Rakyat Palestin tetap boleh menerima bahagian daging korban seperti umat Islam yang lain.
Harga Penyertaan Bagi setiap penyertaan Sadaqah Qurban hanya RM350 sahaja. Pihak kami mengalu-alukan penyertaan pihak tuan/puan.

http://amanpalestin.net/

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...